Ruokamessut ja Noho Ravintolat järjesti 27.1.2025 vaikuttajatapahtuman, johon saapui yli 50 vaikuttajaa. Tunnelma oli aivan ihana ja positiivinen energia käsin kosketeltavaa. Ruokamessut järjestettiin ensimmäistä kertaa 2024 ja kävijöitä tapahtumassa oli huikeat 58 797.
Mediaraportti tapahtumasta
Teetimme Boksilla media-analyysin, joka kertoo seuraavaa. Messukeskuksen vaikuttajille järjestetty Ruokamessut PR-tapahtuma keräsi vaikuttajilta huikean määrän laadukasta sisältöä sekä yli 231 000 arvioitua näyttökertaa! Myöskin PR-tapahtuman julkaisuprosentti kipusi huimaan 90%. Sekä arvioitujen näyttökertojen luku, että julkaisuprosentti ovat molemmat keskimääräisiä lukujamme parempia (keskimääräinen näyttökertojen luku tapahtumissa on ollut noin 100 000 ja julkaisuprosentti noin 80%).
PR-tapahtumasta tehdyn mediaseurannan myötä kerätyt PR-datat puhuvat puolestaan – tapahtuma oli kaiken kaikkiaan hyvin onnistunut. Vaikuttajien julkaisemien sisältöjen määrän, sisällön ja kiitosten perusteella voidaan myös tehdä nopea johtopäätös siitä, että tapahtuma oli vaikuttajille erittäin mieluinen. Vaikuttajatapahtuman avulla saatiin reilusti toivottua orgaanista näkyvyyttä myöhemmin keväämmällä järjestettäville Ruokamessuille.
Kaupallisia yhteistyöjulkaisuja ei ole otettu huomioon PR-datassa. Kanavina seurannassa IG ja TikTok.
Upeat Give Away -kassit
Tapahtumassa jaettiin runsaat Give Away –kassit, joissa oli näytteilleasettajien tuotteita. Moni vaikuttaja kuvasi tuotepaketteja Suomen suurimmiksi Pr-kasseiksi. Tapahtumassa oli ammattikuvaaja, jonka kuvia vaikuttajat saivat käyttöönsä. 35 yhteistyökumppania saivat runsaasti näkyvyyttä vaikuttajien sekä Messukeskuksen kanavissa tapahtuman kautta.
ENJOY PR:n Nina vastaa Ruokamessujen konseptista sekä myynnistä ja Heidi markkinoinnista.
Kuvat Henri Sinisalmi / Foto Henri
Lue tunnelmia myös vuoden 2024 vaikuttajatapahtumasta.













































